Silva League

Ja, så är den igång… Jag sitter klistrad vid datorn varje gång tävlingen drar igång och lyssnar på speakern. Han säger direkt till om det är problem med tekniken 🙂 Känner igen det från O-Ringen! Den bästa övervakningen när man var ute och rörde på sig var speakern. Så fort något hände så fick man det i speakern, så då var det bara och kuta tillbaka till måltältet 🙂

Någon dag innan tävlingarna denna helgen drog igång kom jag på att man kan ha kodsiffror högre än 255. Tog en snabb titt på det med de nyinköpta SI-mastrarna och en Rasp imellan lekarna med äldsta dottern 😉 Kom fram till att de två högst bitarna i byten innan kodsiffra upp till 255 stod för resterande data för kodsiffra… La in det i koden, testade och det funkade kanon. Kollade med Henrik, men de skulle inte ha någon kodsiffra högre än 255, så jag väntar med uppdateringen till efter helgen. Då får jag en chans att testa den semiautomatiska uppdateringsfunktionen! Man måste kryssa i en ruta i webgränssnittet att man vill uppdatera sin enhet. Detta för att inte råka ut för missöden under en tävling. Uppdatering ska ske under kontrollerade former och sen testas.

Under experimenten upptäckte jag att ROC:en även har stöd för Töm online 🙂 ….varför man nu skulle vilja ha det, men om någon kommer på en anledning till det så kör hårt! Och dra en kommentar till mig, nyfiken 🙂

Enligt rapport från Henrik som är en av de som rattar Silva League denna helgen så funkar ROC:en prima så långt! De har bara stött på en bugg i OLA, av speakern döpt till ”klockan 12-buggen” 🙂 Ny version av OLA kommer efter helgen.

//Oskar

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Please answer this question (antispam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.